سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مقامات وزارت امور دینی اندونزی - دیدار با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ دو تن از مقامات وزارت امور دینی کشور اندونزی گفتند: برای دریافت حقیقت تشیع و آنکه آیا اهل سنت و اقلیت های مذهبی در ایران آزاد هستند به ایران و شهر مقدس قم سفر کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابومسلم خولائی ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهارداشت: اندونزی دارای دین بزرگ اسلام، مسیحیت "پروتستان و کاتولیک" ، هندو، بودا و کانفوسی می باشد و هدف از سفر به ایران به منظور شناخت قانون اساسی این کشور درباره اقلیت های دینی است؛ چراکه دین های جدیدی در این کشور به وجود آمده که قصد به رسمیت شناخته شدن دارند.

وی اظهار داشت: طی این چند روز نشست ها و جلساتی با اساتید و بزرگان حوزه علمیه داشته ایم، و همگی اذعان داشتند که اهل سنت دوست ما شیعیان بوده و اقلیت به حساب نمی آیند که برای ما بسیار دلنشین بوده است؛ چراکه سخنان ناروایی درباره شیعه در کشور اندونزی پخش شده است که ما پس از بازگشت، این نگاه زیبا را ارائه خواهیم کرد.

کارشناس وزارت امور دینی اندونزی ابراز داشت: امروز بهائیت به دنبال به رسمیت شناخته شدن در کشور اندونزی بوده و دلیل حضور ما در ایران، تحقیق درباره آنان می باشد.

ابو مسلم خولائی اظهارداشت: اخیرا در یکی از مناطق اندونزی نزدیک ۹ هزار فرد تحصیل کرده درباره افکار وهابیت تحقیق کردند و شیعه شدند و در همان منطقه شاهد زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی هستیم.

این کارشناس وزارت امور دینی اندونزی با قدردانی از استقبال گرم علمای شیعه، اظهار داشت: بنده به عنوان یک اندونزیایی افتخار می کنم که ایران به رغم تحریم 37 ساله، تنها کشور اسلامی است که روی پای خود ایستاده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم اندونزی همچون ایران پیشرفت کند و میان مذاهب شیعه و سنی وحدت باشد و اقوام و ادیان زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

خولانی با اشاره به تلاش های وهابیت در تحریف کتب دینی در اندونزی، گفت: اخیرا وهابیت در حال تجدید چاپ 32 کتاب اصلی حوزه های اهل تسنن است و مواردی که به نفع خودشان نیست را حذف و جایگزین می کنند.

وی با بیان اینکه همیشه تلاش های وهابیت به سود آنها نیست، اظهار داشت: اخیرا در یکی از مناطق اندونزی نزدیک 9 هزار فرد تحصیل کرده درباره افکار وهابیت تحقیق کردند و شیعه شدند و در همان منطقه شاهد زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی هستیم.

در ادامه دکتر وحید از کارشناسات وزارت امور دینی اندونزی خطاب به آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: ابتدا عذر خواهی می کنم بابت سخنانی که دارم ولی ما امروز خدمت شما رسیده ایم تا سوالاتی در زمینه تشیع را از سرچشمه و منبع اصلی آن جویا و مطلع شویم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha